czwartek, 11 lutego 2021

"Pruskie baby" atakują tylko trochę "na różowo"

 
MAŁGORZATA STAROSTA

PRUSKIE BABY
Wydawnictwo VECTRA

"Pruskie baby" to książka wyjątkowa z wielu względów. Po pierwsze jest to komedia, a komedie lubię, czytam, promuję, bo w tych paskudnych czasach są odskocznią i zdecydowanie ratunkiem dla zdrowia psychicznego. Po drugie jest to kryminał i to prawdziwy, po trzecie (nie zawaham się tego powiedzieć) jest to świetna saga, a po czwarte powieść niejako obyczajowa (ale nie szykujcie chusteczek higienicznych płaczu nie będzie).

Tak więc objawiła się w tej powieści nieco inna odmiana gatunku, czy to komedia obyczajowa z wątkiem kryminalnym? A może saga komediowa z kryminałem w tle? A jakby tak powiedzieć, że to rasowy kryminał ładnie opakowany w elegancką obyczajówkę?

Można o tej książce to wszystko powiedzieć, a nawet więcej. Ciekawa jestem co wy o niej pomyślicie?

Jest bardzo ładnie napisana i wkomponowana w dość sielskie tło, które po bliższym poznaniu okazuje się bardzo zdecydowanie waleczne, choć sielskie być nie przestaje.

Jest też ciekawy, choć trudny do odkrycia motyw, i iście szatańska intryga.

Nigdy nie opisuję fabuły, t możecie poznać sami, ale będziecie zaskoczeni tym co tam się dzieje.

Autorka uwodzi, ale też zwodzi. Nie wierzcie tej cudnej różowej okładce! To nie jest powieść dla grzecznych dziewczynek. A tytuł? Baby są, ale nie są aż tak bardzo pruskie (w pojęciu tego co się z tym ogólnie kojarzy), choć oczywiście pruskie są.

I całość jest bardzo dopracowana tematycznie.

Jest zabawna i z pomysłem.

Autorka weszła na rynek wydawniczy z wielkim przytupem i długo na nim pozostanie, bo i gatunek sobie dostosowała pod siebie i i znalazła pomysł na pisanie i zdobyła rzesze czytelników.

Ja będę kibicować i czytać dalsze części.

A wam szczerze polecam. Jeżeli ktoś lubi komedie, albo je kocha to przepadnie, a jeżeli do tego jeszcze ewentualnie lubi sagi, to normalnie… Zakopie się po uszy, znaczy zakocha!

11 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria "Pruskie baby" już za mną - czekam teraz na nowe; a najnowsza ma premierę już 26 marca!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytane wszystkie trzy, świetne po prostu

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się te baby spodobały i autorka od razu znalazła się na mojej liście ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przeczytam. Dziękuję za tę komediową propozycję i do tego kryminał. Tego mi teraz potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Za sagami nie przepadam, ale komedia mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, nie znam, ale tak, jak piszesz, komedie są odskocznią w tych nienormalnych czasach. Uciekam w takie tematy.
    Bardzo chętnie przeczytam, byle nie czarne klimaty, byle coś wesołego. Kryminalne komedie to dla mnie :-)
    Irena - Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, ale zdecydowanie mnie zachęciłaś. Opinie w komentarzach również są pozytywne, więc pozostaje się skusić na czytanie :) Ciężko było mi się skupić na czytaniu przez te pączki :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, szukam właśnie czegoś do poczytania, po dość ciężkim temacie Holocaustu w poprzedniej książce ta wydaje mi się idealna. Zapisalam tytuł i zaraz sprawdzę jakie są możliwości jej kupna za granicą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam się Iwonko, że fascynują mnie powieści, co mrożą krew w żyłach. Na komedię muszę mieć "ten dzień". Jednak ostatnio życie nam funduje zbyt wiele horroru i kryminału....skuszę się więc sięgnąć po tę książkę .

    OdpowiedzUsuń