wtorek, 16 lutego 2021

O bohaterach troszeczkę...

 

Tak trochę dla uściślenia tematu...


Zazwyczaj specjalnie za bardzo się nie promuję, a na blogu ZASTRONIEC najmniej, ale nadszedł czas, żeby trochę opowiedzieć o serii, której kolejny tom wyjdzie w marcu.

Te trzy książki są oddzielnymi historiami, ale łączy je grupa bohaterów.

Łączy, je także ich historia, wiadomo, ale każdy z tomów można czytać oddzielnie, choć zabawniej jest jednak czytać je po kolei.

Kim są?

Magda – dziewczyna, która ma marzenia, ale nie pragnie zostać żoną Pawła. Uważa, że papierek nie jest ważny, ale chce jakiejś stabilizacji.

Paweł – facet, który chce się ożenić, bo żona to niezwykle przydatny sprzęt gospodarstwa domowego (pokacowe rosołki są w cenie), a poza tym jego ego źle znosi odrzucenie.

Mikołaj – policjant, który w dzieciństwie był bardzo skrupulatny (czytaj: uper....liwy) i tak mu już zostało, swoje nieliczne dziewczyny sprawdza do trzeciego pokolenia na niekaralność oraz żąda od nich zaświadczeń o szczepieniu na ospę.

Emilia Gałązka – miła starsza pani, która czeka na koniec świata z utęsknieniem szykując konserwy i broń na zombie.

Amelia – siostra bliźniaczka Emilii niemiła starsza pani, która woli koronki niż ogień piekielny i z tego powodu nie może dogadać się z siostrą.

I właściwie to wszyscy.

Oprócz wymienionych są całe stada innych, ale dla każdego tomu odrębnych bohaterów.

Są też oczywiście siły nieczyste w postaci demonów, duchów (tych narodowo kulinarnych też) oraz szatana, ale on to dopiero się pojawia w trzecim tomie.

Jeżeli interesuje was tylko zagadka, możecie czytać „nie po kolei”, jeżeli chcecie wiedzieć, dlaczego Paweł nienawidzi Mikołaja, skąd u Emilii na strychu wziął się kask do skalpowania rekrutów, albo dlaczego Magda lubi zwłoki, a jej matka Amelia znienawidziła swojego przyszłego (choć niedoszłego) zięcia oraz nienawidzi tego przyszłego to jednak lepiej czytać po kolei.

Są też (dziwne) psy, (dziwne) koty i pisarze… Też dziwni.

A czy wy uważacie, że "rozpiski" z imionami, nazwiskami i charakterystyką bohaterów są przydatne? Pomocne? Potrzebne? Jak dotąd tego nie stosowałam, ale kto wie? Może warto?

10 komentarzy:

  1. Gratuluję kolejnej książki, która już na horyzoncie.
    Tak, rozpiska z bohaterami jest przydatna w przypadku takiej serii. Pomaga się zorientować kto jest kim.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie taka rozpiska bardzo się podoba, wiem już kto jest kto i na czym stoję.
    Tytuły masz genialne, bo ja lubię takie upiorne, od razu mam ochotę czytać.
    Irena -Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję, gratuluję :) Bardzo się cieszę, już się doczekać nie mogę :) zaczęłam dopiero pierwszą część, projekt zabiera mi maksymalną ilość wolnego czasu, ale jeszcze trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry pomysł z prezentacją bohaterów, w przypadku dłuższych serii to może być bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam lekkie książki z trupem w tle. Jak tylko pojawi die w mojej bibliotece na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozpiska wręcz wskazana! Świetnie opisałaś bohaterów. W ten sposób też przybliża się postać, niektórzy może nawet łatwiej przyswajają przez to podaną im historię. Masz piękne poczucie humoru....czarnego humoru, brawo! Czy mogę zamówić książkę z autografem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama nie sprzedaję, ale wydawnictwo będzie miało chyba z autografami jakąś część, to się okaże bliżej premiery.

      Usuń
  7. Iwonko jak zobaczyłam kolejna część to aż podskoczyłam do góry :) czekam aż będę mogła ja przeczytać :) pierwsza mam za sobą, druga jest w drodze kiedy trzecia dojdzie do nie wiem :( czekam cierpliwie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł z tą rozpiską i prezentacją bohaterów, również świetne te okładki i tytuły pierwsza klasa. Tak szczerze mówiąc to dawno nic nie czytałam. Serdeczne gratulacje, cieszą mnie sukcesy innych :-) Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką Emilii Gałązki. Myślę, że spędziłabym z nią niezapomniane wakacje. Rozpiska wskazane, jak również następne tomy. Pozdrawiam Barbara

    OdpowiedzUsuń